מדריך רשתות חברתיות לעסקים קטנים

אין דבר מועיל כמו רשתות חברתיות לעסקים קטנים. כל בעל עסק קטן מחפש דרכים חדשות לגרום ללקוחות פוטנציאליים להכיר במותג שלו.
אם אינך מודע לכך, רשתות חברתיות היא אחת הדרכים הטובות ביותר לתקשר עם הלקוחות הקיימים שלך תוך משיכת לקוחות חדשים.

לעסקים קטנים יש יתרון עצום על פני ארגונים ענקיים בשימוש במדיה חברתית מכיוון שיעילות רשתות חברתיות נקבעת על ידי מעורבות הקהל.

רשתות חברתיות ועסקים קטנים

אחת מאסטרטגיות השיווק הקריטיות ביותר עבור עסקים קטנים היא אינטראקציה עם צרכנים. שימוש במדיה חברתית מאפשר לך להגדיל את בסיס הלקוחות שלך, לבנות מודעות למותג ולהתחבר ללקוחות קיימים.

מחקר ברשת גילה שיותר מ-80% מהמשווקים רואים במדיה החברתית חלק חיוני מהעסק שלהם. 82% ממשתתפי המחקר מנהלים עסקים עם פחות ממאה עובדים.

קל לבעלי עסקים קטנים לשווק את הארגונים שלהם במדיה החברתית אם הם מפרסמים בדפים שלהם באופן קבוע. כמה פלטפורמות מדיה חברתית פופולריות כוללות טוויטר, לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם.
כדי להשתמש במדיה החברתית בצורה יעילה, עליך לקבוע לוח זמנים ולהרגל לעסוק עם העוקבים שלך.

יתרונות השימוש בפלטפורמות רשתות חברתיות

הצלחת עסק קטן ברשתות חברתיות אינה תלויה במספר העוקבים שיש לארגון אלא במעורבות של לקוחות. להלן מספר יתרונות שעסקים קטנים ייהנו מהם בעת שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית.

דרך זולה לפרסם

בעוד שאתה יכול לשלם עבור תכונות פרסום בפלטפורמה כמו פייסבוק, רוב הזמן, הרשת החברתית היא חינם. אתה יכול למקד פרסומות שיגיעו לשוק היעד שלך במיקום גיאוגרפי ספציפי.
המשמעות היא שלא תצטרך לשלם עבור פרסום שלא מגיע לשוק היעד שלך.

אתה צריך להגדיר תקציב ולהכיר את הקהל שלך לפני שאתה מפרסם במדיה חברתית. במקום להוציא אלפי דולרים על שיווק כדי להגיע לכל המדינה, ארגונים קטנים צריכים רק להתמקד באזור המקומי שלהם.

אתה יכול להשתמש במדיה החברתית כדי לעדכן את הלקוחות שלך במכירות, מבצעים, מוצרים או כל מידע הקשור לענף שלך.
פרסום תמונות יעזור ללקוחות להבין מה אתה מציע.

עם פלטפורמות רשת חברתית, אתה יכול לפרסם בקלות ללקוחות הקיימים שלך ולהוציא את המותג שלך החוצה. הלקוחות שלך יכולים לשמש גם כשגרירי המותג שלך.
מכיוון שבעלי עסקים קטנים רבים מכירים את הלקוחות הנוכחיים שלהם באופן אישי, הם יכולים לבקש מלקוחות לשתף את החוויות שלהם בדפים שלהם. זה יעזור למשוך לקוחות חדשים.

עסקים קטנים מתמקדים ביחידים ובקהילות קטנות

ישנם כמה הבדלים עיקריים בין עסקים קטנים לגדולים. עם זאת, היבטים אלה אינם ההבדלים היחידים בין עסקים קטנים לגדולים.

עסקים קטנים מתמקדים בדרך כלל ביחידים ובקהילות קטנות. עסקים קטנים רבים בוחרים להיות מעורבים בקהילות שלהם, תוך יצירת קשר וקשר עם הלקוחות.
הם יכולים גם לשתף פעולה עם עסקים מקומיים אחרים בקמפיינים שיווקיים.

לעסקים קטנים יש סיכוי גבוה יותר להגיב ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלהם מאשר לחברות גדולות באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית ולהגיב להערות לקוחות בזמן.

פלטפורמות לעסקים קטנים ברשתות חברתיות מאפשרות לאנשים לדבר על המוצרים והשירותים השונים של החברה.
יזמים יכולים להגביר את המעורבות על ידי בקשת לקוחות לפרסם סרטונים ותמונות ברשתות החברתיות עם מוצרי הארגון.

בעלי עסקים קטנים יכולים בקלות לטפח קשרים עם אנשים בפלטפורמות מדיה חברתית. לקוחות קיימים ופוטנציאליים מעריכים ומכבדים בעלי עסקים המגיבים בזמן קצר.

יחס אישי

כשמדובר לעסקים קטנים, יחס אישי הוא המפתח. לקוחות רבים מחפשים חווית קנייה טובה כשהם נכנסים לעסק קטן.
מחקר מצא כי 53% מהצרכנים נהנים לקנות בעסקים קטנים כי הם אוהבים שירות אישי.

כאשר לקוחות נכנסים לעסק שלך, הקדישו זמן להתחבר אליהם. אתה יכול להגיד להם מאיפה המוצרים שלך מגיעים, כמה זמן העסק שלך פועל ומה נתן לך השראה להתחיל את הארגון.

תשומת לב אישית חלה לא רק על לקוחות שנכנסים לעסק שלך אלא גם במדיה החברתית. בעלי עסקים קטנים יכולים לעשות הרבה יותר במדיה החברתית מאשר לתת תשובות כתובות ללקוחות שלהם.

לארגונים גדולים שמוכרים את המוצרים או השירותים שלהם ברחבי המדינה או העולם אין זמן להתאים אישית את תגובות הלקוחות.
מצד שני, בעל עסק קטן יכול להגיב ישירות לכל לקוח בזמן. החיבור הישיר בין לקוחות לבעלי עסקים קטנים מקנה לעסקים קטנים יתרון ניכר.

שיתופי פעולה עם עסקים קטנים אחרים

עסקים קטנים יכולים לעבוד יחד במדיה החברתית כדי לשווק זה את המוצרים או השירותים של זה ולהשיג יותר לקוחות.
לדוגמה, אתה יכול לפרסם בדף הפייסבוק שלך שלקוחות יכולים לקבל קופון של 20% לארגון אחר אם הם רוכשים ממך, או להיפך.

כשתחבר לעסקים קטנים אחרים, תבנה מודעות למותג, תעודד אנשים לקנות משני העסקים ותגדיל את קהל הלקוחות פוטנציאליים.

טיפים לשיווק ב רשתות החברתיות עבור עסקים קטנים

רשתות חברתיות

אם יש לך עסק קטן, סביר להניח שבילית זמן רב בחיפוש אחר הטיפים העדכניים ביותר לשיווק במדיה חברתית.

כפי שראינו קודם, רוב האנשים הם משתמשי מדיה חברתית פעילים, והמספרים גדלים מדי יום.
מחקרים מראים שמשתמש ממוצע מבלה קרוב לשעתיים בכל יום בפלטפורמות המדיה החברתית.

כל הזמן הזה באינטרנט נותן לך הזדמנות לקדם את המותג שלך, לפתח קשרים עם לקוחות ולבצע מכירות ישירות בפלטפורמות המדיה החברתית.
הנה כמה טיפים לשיווק במדיה חברתית לעסקים קטנים שתוכל להשתמש בהם כדי לשווק את העסק שלך בשנת 2022.

צור יומן מדיה חברתית

יומן מדיה חברתית הוא כלי יעיל שעוזר לך להבין מה ומתי לפרסם. כדאי להתמקד בכלל 80/20. יש להשתמש ב-80% מהתוכן שלך כדי ליידע, לבדר או לחנך את הקהל שלך, בעוד ש-20% האחרים צריכים לשמש למכירת המוצרים שלך או שיווק המותג שלך.

הכר את הפלטפורמות הנכונות

כדאי להניח הנחות בכל מה שקשור לשיווק במדיה חברתית. לדוגמה, אם שוק היעד שלך הוא דור Z, שקול לדלג על פייסבוק ולבלות זמן ב-TikTok או באינסטגרם.
אתה עשוי לחשוב ש-TikTok היא לא הפלטפורמה האידיאלית עבור המותג שלך. עם זאת, יותר ויותר מותגים מבוססים משווקים בפלטפורמה זו.

הבנת הדמוגרפיה של כל פלטפורמת מדיה חברתית תעזור לך להבין היכן הקהל שלך מבלה את זמנו. תצטרך גם לבצע את המחקר שלך כדי להשתמש בפלטפורמות מדיה חברתית ביעילות.
אתה יכול להשתמש בערוצי הרשת החברתית שונים כדי לעמוד במספר יעדים עסקיים או להגיע לקהלים שונים.

מכיוון שלרוב משתמשי המדיה החברתית יש בממוצע שמונה חשבונות, אתה יכול להשתמש בפלטפורמות שונות של מדיה חברתית כדי להגיע אליהם.
לדוגמה, אתה יכול להשתמש בפייסבוק כדי ליצור לידים ולהשיג יותר לקוחות ובטוויטר כדי לשפר את שירות הלקוחות.

התמקד בהרחבת הקהל שלך

לאחר שהכרת את הקהל שלך, עליך לחזור לתוכנית המדיה החברתית שלך כדי למצוא דרכים יעילות אחרות להגיע ליותר אנשים. על ידי ניטור ותגובה לכל שיחה על הארגון, תגיע במהירות ליותר לקוחות פוטנציאליים לא רק באזור הגיאוגרפי שלך אלא גם ברחבי העולם.

הכר את שוק היעד שלך

הרשת החברתית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשווק את המותג שלך מכיוון שאתה יכול למקד לקהל שלך. כדי לעשות זאת בצורה יעילה, אתה צריך לדעת מי הקהל שלך.
התחל באיסוף נתונים על הלקוחות הקיימים שלך. לאחר מכן, השתמש בניתוח הרשת החברתית כדי להבין עם מי אתה מקיים אינטראקציה באינטרנט.
שימוש בניתוח יעזור לך לחשוף פרטים כמו אתרי הפניות, האשטאגים מובילים ומחברים ספציפיים הרלוונטיים לעסק שלך.

לאחר הגדרת הקהל שלך, תוכל ליצור פרסונות קונים כדי לעזור לך להבין את הדרכים הטובות ביותר לתקשר עם הקהל שלך.

התמקדו באיכות

מספר אפשרויות השיווק בפלטפורמות המדיה החברתית לעסקים קטנים יכול להיות מכריע. עם זאת, אתה לא צריך להשתמש בכולם. אתה צריך ליצור תוכן איכותי בכמה ערוצים מרכזיים.
כמו כן, ודא שכל הפוסטים שלך מציעים מידע בעל ערך. לאנשים לא תהיה מוטיבציה לעקוב אחריך אם כל מה שאתה עושה זה להציע ולמכור.
זכור שהרשת החברתית סובבת סביב בנייה וטיפוח מערכות יחסים.

היו כנים ופרסמו תוכן בעל ערך. התמקד בשימוש טוב בפלטפורמה אחת או שתיים.
כשתעשה זאת, תרחיב במהירות את המאמצים שלך ותשיג את המטרות שלך.

הכר את מגמות הרשת החברתית

אתה לא צריך להשתנות עם כל טרנד. עם זאת, תמיד חשוב להתמקד במגמות של מדיה חברתית כדי להבין מה אנשים מחפשים כשהם נכנסים לחשבונות המדיה החברתית שלהם.
מחקרים הראו שאנשים משתמשים במדיה חברתית כדי להישאר מעודכנים באירועים אקטואליים, לקבל תוכן משעשע, למלא את זמנם הפנוי, להתחבר לחברים ולשתף סרטונים או תמונות.

לפני פרסום ברשתות החברתיות לעסקים קטנים, זכור את צרכי הקהל שלך. מה שעבד לפני כמה שנים אולי לא עובד היום. הקשבה חברתית תעזור לך לאסוף מידע כדי להבין את העוקבים שלך ולהשיג יותר לקוחות.

התחל תמיד עם תוכנית

רוב בעלי העסקים מתחילים במדיה החברתית ללא תוכנית. למה? רובנו משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית מדי יום ומרגישים בנוח להשתמש בכלים הללו.
בנוסף, זה לא עולה כלום לפרסם באינסטגרם פוסטים, או ליצור עמוד פייסבוק או להתחיל לצייץ בטוויטר.

כשזה מגיע לשיווק מקוון, יש שתי אסטרטגיות שאתה צריך לקחת בחשבון: SEO. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אסטרטגיה חיונית ליזמים שרוצים למשוך תשומת לב ולהצמיח את הארגונים שלהם.
קידום אתרים כולל שימוש באסטרטגיה אורגנית כדי להופיע בתוצאות החיפוש.

אין לכם עוד אתר אינטרנט? למה אתם מחכים? אנו במייהוסט מציעים מגוון חבילות אחסון אתרים המתאימות במיוחד לאתרי וורדפרס במחירים נוחים עבור עסקים קטנים ברשית דרכם, כך שתוכלו לבנות את האתר שתמיד חלמתם לעסק שלכם.

קידום אתרים אידיאלי לבעלי עסקים שלא רוצים לשלם כלום ונוח להם שהפוסטים שלהם יהיו גלויים לכולם. מצד שני, קידום ממומן אידיאלי לבעלי עסקים שמוכנים לשלם ולהראות את הפוסטים שלהם לקהל יעד ספציפי. אם אתה רוצה תוצאות מיידיות, ייתכן וקידום ממומן הוא בשבילך.

לפני שתזנק, זכור שכל אסטרטגיה עסקית משכנעת מתחילה בתוכנית. גם אם המדיה החברתית היא חינמית, הזמן והמאמץ שתשקיעו כאן הם השקעה עצומה.
ללא יעדים ברורים, לא תדע מה אתה מנסה להשיג, ויהיה מאתגר לדעת אם ההשקעה שלך תשתלם.

עליך ליצור תוכנית מוצקה לפני שתתחיל לשווק את המוצרים או השירותים שלך במדיה החברתית. זה מבטיח שכל המאמצים שלך מכוונים למטרות העסקיות שלך.
כדי ליצור תוכנית, אתה צריך להתחיל עם -

הגדרת יעדים ושאיפות

אתה צריך ליצור יעדים חכמים. המשמעות היא שכל היעדים שלך צריכים להיות ספציפיים, רלוונטיים, ניתנים למדידה, בזמן ורלוונטיים. אתה צריך למדוד את היעדים שלך עם מדדים שיש להם השפעה אמיתית על הארגון שלך.
לדוגמה, אתה יכול לשאוף להשיג יותר לקוחות או להגדיל את שיעור ההמרה שלך.

הכרת המתחרים שלך

איך המתחרים שלך משתמשים במדיה החברתית? לדעת מה המתחרים שלך עושים יעזור לך להבין מה עובד ולהימנע מחזרות על טעויות.
ניתוח תחרותי יעזור לך להבין מה מתאים לעסקים כמו שלך.

קח השראה

עכשיו כשאתה יודע מה המתחרים שלך עושים במדיה החברתית, אתה צריך לקבל השראה מסיפורי מדיה חברתית מצליחים אחרים של עסקים קטנים.
מצא סיפורי הצלחה מרגשים על שימוש במדיה חברתית על ידי ביקור במדור העסקי של אתרי רשתות חברתיות.
אתה יכול גם לחשוב על הדברים שהעסקים האהובים עליך עושים כדי לגרום לך לרצות להיות העוקב שלהם או לקנות מהם.

בנה מערכות יחסים

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של שיווק במדיה חברתית הוא שהוא מאפשר לך לתקשר ישירות לעוקבים וללקוחות שלך. במקום להתמקד בביצוע מכירות, אתה יכול לבחור לבנות מערכות יחסים בהדרגה.

זכור שיותר מ-30% ממשתמשי האינטרנט משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית כדי ללמוד יותר על מותגים. משתמשים אלה רוצים להכיר אותך ואת מה שאתה מייצג.
כאשר משתמשים מבצעים אינטראקציה עם המודעות או התוכן האורגני שלך, זה תמיד רעיון טוב לחזור למעורבות כדי לבנות אמון וגם קהל עוקבים ניכר.

כאשר מעריצים משתפים ואוהבים את התוכן שלך, אתה תעלה ותזכה לחשיפה. יצירת קשרים עם העוקבים שלך יקל עליהם לראות את הפוסטים שלך.
טיפוח מערכות יחסים בפלטפורמות מדיה חברתית יעזור לבנות קהילה שתוביל ליותר מכירות. רכישת לקוחות טובה כמו שימור אותם.
אז איך בונים מערכות יחסים ושומרים על לקוחות בטווח הארוך?

צור קבוצת פייסבוק

קבוצות פייסבוק יעילות בבניית מערכות יחסים ונאמנות למותג. קבוצות פייסבוק מאפשרות לך להתחבר לקהל שלך, להבין את הבעיות שלו ולפתח פתרונות מעשיים.

התחבר עם כוכבי רשת בנישה שלך

העסק שלך לא קטן מכדי לעבוד עם מנהלי עסקים ומשפיענים אחרים. משפיענים עם פחות מאלף עוקבים יכולים להשפיע באופן משמעותי בביסוס אמון המותג.
כמו כן, הם בדרך כלל בטווח התקציב של מותגים קטנים. לאורך זמן, משפיענים עזרו לעסקים רבים לשפר את שיעורי ההמרה שלהם ולהשיג את יעדיהם.

ציין עוקבים בסיפורים ובפוסטים שלך

איסוף תוכן ממשתמשים באמצעות האשטאגים ותחרויות ממותגות היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג חומרים איכותיים עבור הפיד שלך.
שיתוף התוכן של העוקבים שלך במדיה החברתית יעזור לך לבנות מערכות יחסים ולהשיג יותר לקוחות פוטנציאליים.

עקוב אחר הביצועים שלך

כשאתה מיישם את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך, אתה צריך לעקוב אחר מה עובד ומה לא עובד כדי לחדד את המאמצים שלך.
שימוש בכלי אוטומציה וניתוח יעזור לך לקבל תמונה ברורה של המאמצים שלך ולעקוב אחר המדדים הקריטיים ביותר.

סיכום

ללא קשר לגודל העסק שלך, פלטפורמות מדיה חברתית יכולות לעזור לך לבנות מערכות יחסים ולהתחבר עם הקהלים שלך תוך הגברת המודעות למותג. התחילו בקטן וגלו מה מתאים לכם.

האם אהבתם את המאמר?

אודות המחבר Dean

שמי דין חלק מתחביביי, הם ציור, עריכת ווידיאו ובדיקות QA עבור חלק מבתי התוכנה הגדולים ביותר עבור ספקי אחסון אתרים.

שווה לקרוא

קידום אתרים

10 טיפים לקידום האתר החדש שלך

  • Liel
  • 3 דקות

אז, סיימתם לבנות את האתר החדש שלכם אבל אף אחד לא נכנס אליו. איזה באסה... לגוגל יכול יכול לקחת בין ארבעה ימים לשבועות לאינדוקס של הדפים החדשים שלך. המשמעות היא שאתה לא מופיע בתוצאות חיפוש ואף אחד...

קידום אתרים

האם העברת האתר שלי לחברת אחסון אחרת תשפיע על הקידום שלי?

  • Dean
  • 1 דקות

האם העברת האתר שלי לחברת אחסון אחרת תשפיע על הקידום שלי?  הרעיון הבסיסי של העברת אתר אינטרנט מ - שרת / אחסון אתרים שיתופי אחד לשני, לא יכול להיות קשור למרות שינוי כתובת האייפי של האתר. עם זאת,...

קידום אתרים

האם האתר שלך מוכן לעדכון Google Chrome 68?

  • Dean
  • 1 דקות

האם אתה מוכן לעדכון הקרוב של גוגל כרום שמגיע לדפדפן בחודש יולי? ביולי 2018 גוגל כרום יתחיל לסמן אתרי אינטרנט ללא תעודת SSL כלא מאובטחים. אנו ממליצים שתתקין SSL החודש לאתר האינטרנט שלך על מנת לא תאבד...