מדריך לתיקון שגיאות נפוצות באתר

  • פורסם:
  • 5 דקות

במאמר הזה נלמד על כל הקודים של HTTP החל מבקשות 100,200,300 והחל מתיקון שגיאות 400,500,503,508 ועוד.

קודי סדרה 100, 200, 300

קודי מצב HTTP הנעים בין 100 ל 199 הם קודי מידע. אם דפדפן מנסה לגשת לאתר וקודים אלה מוחזרים, הם בדרך כלל אינם מוצגים על המסך. הם פשוט קודים פנימיים עבור הפניה של הדפדפן.

קודי מצב הנעים בין 200 ל -299 הם קודי הצלחה. קודים אלה משמשים באופן פנימי על ידי הדפדפן כאמצעי המאשר את ההצלחה ואת המצב הנוכחי של הבקשה. למרות שקודים אלה אינם מוצגים בדרך כלל, ישנם כלי פתרון בעיות שיכולים לקרוא אותם, והם יכולים להיות יקרים בתהליך האבחון.

קודי מצב בטווח 300 עד 399 הם קודי ניתוב מחדש. הם אומרים לדפדפן כי יש לבצע פעולה אחרת כדי למלא את הבקשה. בהתאם לאופי הפעולה, היא עשויה להתבצע באופן אוטומטי, או שהיא עשויה לדרוש קלט משתמש נוסף. לדוגמה, קוד מצב 301 מציין שדף אינטרנט מסוים הועבר לצמיתות וכי כל השיחות העתידיות למשאב יופנו לכתובת אתר אחרת.

קודי סדרה 400

קודי מצב בטווח 400 נחשבים לקודי שגיאות לקוח. אלה סוגים של קודי שגיאה לעתים קרובות הקשורים באבטחה. 400 קודי שגיאה ברמה ניתן גם להחזיר אם הבקשה היא פגומה או אם מדובר בTime out.

בקשה שגויה 400

קוד מצב 400, או שגיאת בקשה גרועה, פירושו שבקשת HTTP שנשלח לשרת יש תחביר לא חוקי.

פתרון - 

הנה כמה דוגמאות לכך כאשר מתרחשת שגיאת 'בקשה גרועה':

  • קובץ ה- cookie של המשתמש המשויך לאתר פגום. ניקוי הקובץ השמור וקובצי ה- cookie של הדפדפן עלול לפתור בעיה זו
  • בקשה פגומה עקב דפדפן פגום
  • בקשה שגויה עקב שגיאה אנושית בעת יצירת בקשות HTTP באופן ידני

401 Unauthorized

קוד המצב 401, או שגיאה לא מורשית, פירושו שהמשתמש שניסה לגשת למשאב לא אומת או לא אומת כהלכה. פירוש הדבר שהמשתמש חייב לספק אישורים כדי שיוכל להציג את המשאב המוגן.

פתרון - 

כדי לתקן שגיאת 401, נסה לבטל את הגנת הסיסמה ב- cPanel או להשתמש בשם המשתמש והסיסמה הנכונים.

403 Forbidden

קוד המצב של 403, או שגיאה אסורה, פירושו שהמשתמש ביצע בקשה חוקית אך השרת מסרב להגיש את הבקשה, בשל היעדר הרשאת גישה למשאב המבוקש. שגיאות 403 מתרחשות בדרך כלל כאשר למשתמש שמפעיל את תהליך שרת האינטרנט אין הרשאות מספיקות לקריאת הקובץ שאליו מתבצעת גישה.

פתרון - 

  • חסר דף אינדקס: ייתכן שלהאתר חסר את הדף בשם אינדקס או שדף האינדקס לא הועלה למיקום הנכון.
  • דף אינדקס שגוי: ייתכן שהאתר מכיל את דף האינדקס הנכון, אך ייתכן שהתיקייה עצמה שגויה. לדוגמה, המילה חייבת להיות באותיות קטנות (באותיות קטנות "i")
  • הפניה ללא דף אינדקס: ייתכן שיש הגדרה להפניה מחדש שמפסיקה את דף האינדקס להימצא כראוי. אם הגדרת כל הפניות מחדש באמצעות JavaScript, cPanel או ישירות עם הקובץ .htaccess, הסר אותם ונסה לטעון את האתר שוב.
  • חוסר הרשאה לגשת למשאב המבוקש: כאשר למשתמש המפעיל את תהליך שרת האינטרנט אין הרשאות מספיקות לקריאת הקובץ אליו מתבצעת גישה.

404 Not Found

קוד 404, או שגיאה לא נמצא, פירושו שהמשתמש מסוגל לתקשר עם השרת אך הוא אינו מצליח לאתר את הקובץ או המשאב המבוקש.

404 שגיאות יכול להתרחש במגוון רחב של מצבים. אם המשתמש מקבל שגיאה 404 לא נמצא באופן לא צפוי, הנה כמה שאלות שיש לפתור בעת פתרון בעיות:

  • האם הקישור שמכוון את המשתמש למשאב השרת שלך כולל שגיאת הקלדה?
  • האם המשתמש הקליד כתובת אתר שגויה?
  • האם הקובץ קיים במיקום הנכון בשרת? האם המשאב הועבר או נמחק בשרת?
  • האם תצורת השרת כוללת את מיקום השורש הנכון של המסמך?
  • האם למשתמש שבבעלותו פועל תהליך שרת האינטרנט יש הרשאות לעבור לספריה שבה נמצא הקובץ המבוקש? (רמז: ספריות דורשות קריאה וביצוע הרשאות כדי לגשת)
  • האם המשאב מקבל גישה לקישור סמלי? אם כן, ודא שרת האינטרנט מוגדר לעקוב אחר קישורים סמליים

קודי סדרה 500

קוד מצב 500, או שגיאת שרת פנימית, פירושו שהשרת אינו יכול לעבד את הבקשה מסיבה לא ידועה. הסיבה השכיחה ביותר לשגיאה זו היא תצורה שגויה של השרת (למשל קובץ htaccess בעל מבנה פגום). עם זאת, השגיאה יכולה להיגרם גם על ידי בעיות הרשאות וכן מגבלות השימוש בזיכרון שנגרמות על ידי מערכות ניהול תוכן כגון WordPress ו- Joomla.

אם אתה נתקל 500 שגיאות, נסה לבדוק את התיקיות הרשאות קבצים ו / או לשנות את שם הקובץ. HTaccess ולבדוק את יומן השגיאה (Error Log). אם אפשרויות אלה אינן פותרות את הבעיה, שלח כרטיס תמיכה.

502 Bad Gateway

קוד מצב 502 או שגיאת Bad Gateway, פירושו שהשרת הוא שער או שרת ה  - proxy, והוא אינו מקבל תגובה חוקית משרתי ה- backend שאמורים למלא את הבקשה בפועל. אם השרת המדובר הוא שרת proxy הפוך, כגון איזון עומסים, הנה כמה דברים לבדוק:

  • שרתי ה- backend (כאשר בקשות HTTP מועברות אל) הוא תקין ופועל
  • משאבים מקסימלים לחשבון אחסון שלכם כמו מעבד,ראם,תהליכים,תעבורה וסיבות רבות
  • פרוקסי ההפוך מוגדר כראוי, עם backenders הנכון שצוין
  • חיבור הרשת בין שרתי backend לבין שרת proxy הפוך הוא בריא. אם השרתים יכולים לתקשר ביציאות אחרות, ודא שחומת האש מאפשרת את התנועה ביניהם
  • אם יישום האינטרנט שלך מוגדר להקשיב על סוקט, להבטיח כי הסוקט קיים במיקום הנכון וכי יש לו את ההרשאות המתאימות

503 Service Unavailable

קוד מצב 503 או 'שגיאת שירות לא זמינה', פירושו שהשרת נטען יתר על המידה או תחת תחזוקה. שגיאה זו מרמזת כי השירות צריך להיות זמין בשלב מסוים. אם השרת אינו נמצא בתחזוקה, הדבר עשוי להצביע על כך שלשרת אין מספיק משאבי CPU או זיכרון כדי לטפל בכל הבקשות הנכנסות, או שיש להגדיר את שרת האינטרנט כדי לאפשר למשתמשים, שרשורים או תהליכים נוספים.

פתרון -

מומלץ ליצור קשר עם ספק האחסון ייתכן ואתם צריכים לשדרג את חבילת האחסון שלכם.

504 Gateway Timeout

504 זמן הקצאת שער

קוד מצב 504 או שגיאת זמן של Gateway, פירושו שהשרת הוא שער או שרת proxy, והוא אינו מקבל תגובה משרתי ה- backend בתוך פרק הזמן המותר. זה קורה בדרך כלל במצבים הבאים:

  • חיבור הרשת לבין השרתים חלש
  • שרת backend שממלא את הבקשה הוא איטי מדי, בשל ביצועים ירודים
  • משך הזמן הקצוב לתפוגה של שרת השער או שרת ה- Proxy קצר מדי
  • הבקשה שאתה מבקש היא כבדה מדי לשרת שיתופי

508 Resource Limit Reached

שגיאת משאבים 508 היא תוצאה של האתר שלך המשתמשת יותר מאשר נתח של משאבי השרת. על פלטפורמת אירוח משותפת, תחומים / אתרי אינטרנט רבים חולקים את המשאבים של שרת אחד. אם זו בעיה עקבית, אתה יכול לשקול שדרוג לתוכנית אחסון אתרים גדולה יותר או לשרת VPS, אשר ייתן לך נתח גדול יותר של משאבים. 

אם האתר שלך פועל על וורדפרס או מערכת אחרת לניהול תוכן כמו ג'ומלה, היא עשויה להשתמש יותר מדי תוספים, או אולי בתוסף כבד מאוד לדוגמה:

חלק מהתוספים של גלריית של וורדפרס משתמשים במשאבים מספיקים כדי לגרום לבעיות.

כמה תבניות וורדפרס יכולות להשתמש בסקריפט שנקרא timthumb (סקריפט זה יוצר תמונות ממוזערות בצורה מיושנת וכבדה).

וורדפרס Multisite יכול ליגרום לבעיות.