שגיאות HTTP נפוצות וכיצד לפתור אותן

קודי סדרה 100, 200, 300

קודי מצב HTTP הנעים בין 100 ל 199 הם קודי מידע. אם דפדפן מנסה לגשת לאתר וקודים אלה מוחזרים, הם בדרך כלל לא מוצגים על המסך. הם פשוט קודים פנימיים לעיון הדפדפן.

קודי סטטוס שנעים בין 200 ל- 299 הם קודי הצלחה. קודים אלה משמשים באופן פנימי על ידי הדפדפן כדרך לאשר את ההצלחה ואת המצב הנוכחי של בקשה. למרות שקודים אלה אינם מוצגים בדרך כלל, ישנם כלים לפתרון בעיות שיכולים לקרוא אותם והם יכולים להיות לא יסולא בפז בתהליך האבחון.

קודי סטטוס בטווח 300 עד 399 הם קודי הפניה. הם אומרים לדפדפן האינטרנט כי יש לבצע פעולה אחרת כדי למלא את הבקשה. בהתאם לאופי הפעולה הזו, היא עשויה להתבצע באופן אוטומטי, או שהיא עשויה לדרוש קלט משתמש נוסף. כדוגמה, קוד סטטוס 301 מציין כי דף אינטרנט מסוים הועבר לצמיתות וכי יש להפנות את כל השיחות העתידיות למשאב לכתובת אתר אחרת.

קודי סדרה 400

קודי סטטוס בטווח 400 נחשבים לקודי שגיאות לקוח. קודי שגיאה מסוג זה קשורים לרוב באבטחה או תוכן לא קיים. ניתן להחזיר קודי שגיאה ברמת 400 גם אם הבקשה לא נכונה או אם הלקוח פסק זמן.

Bad Request 400

קוד סטטוס 400, או שגיאת בקשת רעה, פירושו שלבקשת HTTP שנשלחה לשרת יש תחביר לא חוקי.

להלן כמה דוגמאות למועד בו עשויה להתרחש שגיאה של 400 בקשות רעות:

  1. קובץ ה- cookie של המשתמש המשויך לאתר פגום. ניקוי זיכרון המטמון ועוגיות הדפדפן עשוי לפתור בעיה זו
  2. בקשה שגויה עקב דפדפן לקוי
  3. בקשה בעלת מבנה שגוי עקב טעות אנוש בעת יצירת ידנית של בקשות HTTP

401 Unauthorized

קוד הסטטוס 401, או שגיאה לא מורשית, פירושו שהמשתמש שמנסה לגשת למשאב לא אושר או לא אושר כראוי. משמעות הדבר היא שעל המשתמש לספק אישורים על מנת שיוכל להציג את המשאב המוגן.

כדי לתקן שגיאה 401, נסה לכבות את הגנת הסיסמה ב- cPanel או השתמש בשם משתמש וסיסמא נכונים.

403 Forbidden

קוד הסטטוס 403, או שגיאה אסורה, פירושו שהמשתמש הגיש בקשה חוקית אך השרת מסרב להגיש את הבקשה, בגלל היעדר הרשאה לגישה למשאב המבוקש. בדרך כלל מופיעות שגיאות 403 כאשר למשתמש שמריץ את תהליך שרת האינטרנט אין הרשאות מספיקות לקריאה לקובץ אליו ניגשת.

כברירת מחדל, שרתי MyHost מציגים שגיאה זו במקום מבנה הקבצים של אתר אינטרנט אם הדפדפן לא מצליח למצוא את דף הבית של האתר.

דף אינדקס חסר:

ייתכן שבאתר חסר הדף בשם האינדקס או שדף האינדקס לא הועלה למיקום הנכון.

איות שגוי באיות שגוי:

האתר עשוי להכיל את דף האינדקס הנכון, אך הקובץ עצמו עשוי להיות שגוי. לדוגמה, המילה חייבת להיות קטנה (עם אותיות קטנות "i")

הפניה מחדש ללא דף אינדקס:

ייתכן שקיימת הגדרת הפניה המונעת את איתור דף האינדקס כראוי. אם הגדרת הפניות מחדש באמצעות JavaScript, cPanel או ישירות עם קובץ ה- htaccess, הסר ונסה לטעון את האתר שוב.

היעדר הרשאה לגישה למשאב המבוקש:

כאשר למשתמש שמריץ את תהליך שרת האינטרנט אין הרשאות מספיקות לקרוא את הקובץ אליו ניגשים.

404 לא נמצא

קוד המצב של 404, או שגיאה לא נמצא, פירושו שהמשתמש מסוגל לתקשר עם השרת אך הוא לא מצליח לאתר את הקובץ או המשאב המבוקש.

404 שגיאות יכולות להופיע במגוון גדול של מצבים. אם המשתמש מקבל באופן בלתי צפוי שגיאה 404 Not Found, הנה כמה שאלות שיש לשאול בעת פתרון בעיות:

האם בקישור שהפנה את המשתמש למשאב השרת שלך יש הקלדה תקינה?

האם המשתמש הקלד את כתובת האתר הלא נכונה?

האם הקובץ קיים במיקום הנכון בשרת? האם המשאב הועבר או נמחק בשרת?

האם יש לתצורת השרת מיקום שורש המסמך הנכון?

האם למשתמש שבבעלותו תהליך עובד שרת האינטרנט יש הרשאות לעבור לספרייה בה נמצא הקובץ המבוקש? (טיפ: ספריות דורשות גישה לגישה להרשאות קריאה וביצוע)

406 Not Acceptable

דפדפני האינטרנט מבקשים מידע מהשרת. כאשר זה קורה, הוא שולח כותרת Accept. זה אומר לשרת באילו פורמטים הדפדפן יכול לקבל את הנתונים. אם השרת אינו יכול לשלוח נתונים בפורמט המבוקש בכותרת Accept, השרת שולח את השגיאה 406 לא מקובלת. הגורם לשגיאה 406 נובע בדרך כלל מכלל mod_security בשרת. Mod_security הוא מודול אבטחה בשרת האינטרנט של Apache שמופעל כברירת מחדל בכל חשבונות האחסון.

מוד סקיוריטי חוסם חורי אבטחה, סבירות גבוהה שהשרת חוסם את הבקשה בשל חור אבטחה ברמת הקוד שמדליק את החוקיות של מוד סקיוריטי.

קודי סדרה 500

קוד הסטטוס של 500, או שגיאת שרת פנימית, פירושו ששרת אינו יכול לעבד את הבקשה מסיבה לא ידועה. הסיבה השכיחה ביותר לשגיאה זו היא תצורה שגויה של השרת (למשל, קובץ htaccess שגוי. עם זאת, השגיאה יכולה להיגרם גם כתוצאה מבעיות בהרשאות וכן על ידי מגבלות השימוש בזיכרון הנגרמות על ידי מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס וג'ומלה.

אם יש לך 500 שגיאות, נסה לבדוק את הרשאות התיקיות והקבצים ו / או לשנות את שם קובץ ה- .htaccess ולבדוק את יומן השגיאות cPanel. אם אפשרויות אלה אינן פותרות את הבעיה שלך, אנא שלח כרטיס תמיכה.

502 Bad Gateway

קוד המצב 502, או שגיאת Bad Gateway, פירושו שהשרת הוא שער או שרת פרוקסי, והוא אינו מקבל תגובה חוקית משרתי ה- backend שאמורים למלא את הבקשה. אם השרת המדובר הוא שרת פרוקסי הפוך, כמו מאזן עומסים, הנה כמה דברים שכדאי לבדוק:

שרתי ה- backend (שבהם מועברים בקשות HTTP) בריאים

שרת ה- Proxy ההפוך מוגדר כהלכה, עם ציון הכפופים המתאימים

חיבור הרשת בין שרתי ה- backend לשרת ה- Proxy ההפוך בריא. אם השרתים יכולים לתקשר ביציאות אחרות, ודא שחומת האש מאפשרת את התנועה ביניהם

אם יישום האינטרנט שלך מוגדר להאזנה בשקע, ודא שהשקע קיים במיקום הנכון ושיש לו את ההרשאות המתאימות.

503 Service Unavailable

קוד מצב 503, או שגיאת שירות לא זמינה, פירושו שהשרת עומס יתר או תחת תחזוקה או שמה חשבון האחסון שלך חורג ממשאבי השרת המוקצים לו. שגיאה זו מרמזת כי השירות אמור להיות זמין בשלב מסוים. אם השרת אינו נמצא תחת תחזוקה, זה יכול להצביע על כך שלשרת אין מספיק משאבי מעבד או זיכרון כדי להתמודד עם כל הבקשות הנכנסות או חשבון האחסון שלך מבקש משאבי שרת גבוהים למה שמוגדר לו, או שצריך להגדיר את להגדיל את חבילת האחסון שלך כך שיאפשר למשתמשים נוספים, אשכולות או תהליכים נוספים.

504 Gateway Timeout

קוד המצב של 504, או שגיאת פסק זמן של Gateway, פירושו שהשרת הוא שער או שרת פרוקסי, והוא אינו מקבל תגובה משרתי ה- backend בפרק הזמן המותר. זה בדרך כלל מתרחש במצבים הבאים:

חיבור הרשת בין השרתים לקוי

שרת ה- backend שממלא את הבקשה איטי מדי, בגלל ביצועים לקויים

משך הזמן הקצוב של השער או שרת ה- Proxy קצר מדי

508 Resource Limit Reached

שגיאת משאבים 508 היא תוצאה של כך שהאתר שלך משתמש יותר משיעורו במשאבי השרת. בפלטפורמת אירוח משותפת, תחומים / אתרים רבים חולקים את המשאבים של שרת אחד. אם זו בעיה עקבית, אתה יכול לשקול לשדרג לתוכנית אירוח VPS, שתיתן לך נתח גדול יותר של המשאבים. למידע נוסף על מגבלות המשאבים של של אחסון אתרים שיתופי, בקר במאמר זה.