שמועה: אפל תכריז על מנוע חיפוש חדש בשבוע הבא

ע"י Dean, פורסם 02/06/2022

אפל מפורסמת בזכות היציאה לפרויקטים חדשים המשנים את השוק באופן דרמטי ומעצבים מחדש את חווית הלקוח.
רוברט סקובל ריכז רשימה של דברים לצפות אליהם ב-WWDC (וועידת המפתחים העולמית) של אפל ביום שני, 6 ביוני. רוברט אמר הרבה דברים, אבל כשזה הגיע לחיפוש, הוא אמר במפורש, "וגם מנוע חיפוש חדש מגיע."

אחד הפרויקטים השנויים ביותר במחלוקת (עדיין לא אושרו) הוא פלטפורמת מנועי חיפוש חדשה שעשויה להיות בעלת פוטנציאל לשנות את הדינמיקה בשוק ולאתגר את הדומיננטיות של גוגל.

זו הייתה ללא ספק תלונה מינורית של רוברט, הוא מתעניין הרבה יותר במה שאפל תעשה עם מציאות רבודה.

במהלך השנים, דנו כיצד אפל החלה בשקט להראות אותות של כניסה לחיפוש באינטרנט. הבחנו לראשונה בעדות של Apple Spider - Applebot בשנת 2014, אכן, לפני שמונה שנים. אחר כך היו דיווחים על תצפיות AppleBot בשנת 2015, כמו גם משתני דירוג החיפוש של אפל ומידע על סוכן המשתמש של AppleBot. כשג'ון ג'יאננדרה עבר מגוגל לאפל ב-2018.

הציוץ של רוברט סקובל בטוויטר - 

אפל תכריז על מנוע חיפוש חדש

למה שאפל תהיה מעוניינת להשיק מנוע חיפוש?

נכון לעכשיו, גוגל היא שוק מנועי החיפוש המוביל עם נתח שוק של למעלה מ- 86.6% לשנת 2020, החברה הניבה הכנסות של 181 מיליארד דולר. רוב ההכנסות של מנוע החיפוש נצבר באמצעות פרסום,
וזו סיבה משמעותית עבור ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו אפל לנסות להיכנס לשוק ולחפש הזדמנויות לצמיחה דומה.

גוגל היא מנוע חיפוש ברירת מחדל עבור ספארי של אפל בכל הפלטפורמות שלה, המחבר בין שתי החברות בשותפות, מה שלעתים קרובות אומר שלשתיהן יש התחייבויות חוקיות לאי-תחרות,
במיוחד כאשר מועלות חששות לגבי מדיניות ושיטות עבודה.

עדכונים אחרונים של Applebot

ביולי 2020, אפל פרסמה מידע על העדכונים האחרונים של סורק האינטרנט שלה. השינויים שפורסמו בדף התמיכה של Applebot התחילו דיון על מידת דומה שלהם לפרטים שגוגל מספקת למנהלי אתרים ולאנשי קידום אתרים.

הנה כמה מהגורמים שבהם Applebot משתמש כעת כדי לדרג תוצאות חיפוש:

  • עיצוב דפי אינטרנט
  • מספר ואיכות של קישורים נכנסים
  • מעורבות משתמשים מצטברת
  • רלוונטיות של חיפושים עם תוכן דף אינטרנט
  • מיקום המשתמש

iOS מציגה תכונת חיפוש

iOS 14 כולל תכונה המסייעת למשתמשים לגשת לתוצאות חיפוש ישירות דרך חיפוש Spotlight, המעוצב כיעד יחיד למציאת והשקה של אפליקציות, אנשי קשר וקבצים.
תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר מופיעות בחלק העליון של ממשק החיפוש עם הצעות כאשר המשתמשים מתחילים להקליד.

בניגוד לגרסאות קודמות, בהן נפתחו שאילתות בספארי והוצגו כתוצאות בגוגל, ב-iOS14 תוצאות החיפוש מוצגות ישירות בחיפוש Spotlight, תוך עקיפת מוחלטת של גוגל.

סיכום

אנו במייהוסט נרגשים לראות מה צפוי להיות עם השמועה לגבי מנוע החיפוש החדש של אפל, האם הוא יצא בתאריך המתוכנן? או שמה יכריזו עליו? או אולי מדובר בשמועה בלבד?
רק הזמן יגלה.