סיפאנל: הסוף קרוב?

ע"י Dean, פורסם 03/07/2019

שלום לכל כלל הלקוחות שלנו, וגם לאלו שאינם לקוחות שלנו, מי שלקוח שלנו יודע שאנו דוגלים באמינות, ויושר מול הלקוח ומנסים לתת את התמיכה והשירות והמוצר הכי שלם, במחיר הכי נמוך שאנו יכולים ללא להתפשר על האיכות.

אז הכותרת של הפוסט מלחיצה אתכם? גם אותנו! ומיד נרחיב בנושא.

הלקוחות ששוחחו איתנו במהלך הימים האחרונים יודעים על כך וקיבלנו תמיכה של למעלה מ97% במהלך סקר של למעלה מ -100 לקוחות קיימים. ולכן ברוב קובע בשל הסקר מדגמי הזה וגם לטובת הלקוחות הקיימים והעתידיים על מנת לשמור שירות ומוצר איכותי במחיר שפוי לכל כיס,
הוחלט על ביצוע מיגרציה.

למה הסוף של סיפאנל קרוב?!

כל מפתח אתרים וכל בעל אתר שמע על הפאנל המוכר cPanel, למעשה סיפאנל הפך למותג בדומה לדיזל, וכולם רצו "ללבוש" סיפאנל, ואנו תמכנו בעניין! והקשבנו לכם והוספנו סיפאנל עבורכם הלקוחות, וכמובן שאנו בתור חברה לא חסכנו בעלויות כלל! הבאנו שרתים מבוססי שטח דיסק SSD, על גבי סיפאנל המוכר, שכמובן דורש מאיתנו כספק אחסון רישיון להשתמש בפאנל שלהם, שכמובן עולה כסף לכל שרת, תוסיפו לכך מערך גיבויים, שרת גיבויים חיצוני, אנטי וירוסים, מערכת הפעלה של קלאודלינוקס, חומת אש אקטיבית של Imunify360 וכמובן את העלות של השרת עצמו, צוות תמיכה משאבי שרת, צוות ניטור פנימי שלנו וחיצוני כגיבוי, ואנחנו מגיעים לעלות גבוהה, אנו בנינו סביב מודל עסקי שנותן לנו כספק אחסון רווחים קטנים, תמורת מוצר שלם! כולל שרת איכותי, מערכת הפעלה איכותית, וכל מה שיושב מסביב כולל השירות והתמיכה שלנו על מנת לתת מוצר מושלם!

אך סיפאנל במהלך הסוף שבוע האחרון, עשו מהלך כואב! כואב נורא. לנו בתור ספק, וגם לכלל ספקי האחסון בעולם, כולל הגדולות בעולם כמו גודדי, בלו הוסט והרשימה עוד ארוכה, וכמובן שגם אנו ב - MyHost ביניהם. את סיפאנל קנתה חברה בשם Oakley בשנת 2018, אותה חברה שקנתה את הפאנל Plesk בשנת 2017 וביצעה העלאת מחירים בפלסק באותה השנה, אך כמובן שהעלאת המחירים שהם ביצעו באותה תקופה הייתה הגיונית למרות שמאסיבית.

Oakley רכשו את סיפאנל בשנת 2018 וכל ספקי האחסון ציפו להעלאת מחירים בדומה שעשו בפלסק (20-40% העלאה במחירי הפאנל), ורוב ספקי האחסון כולל אנחנו היינו מוכנים לזה, ומוכנים גם ל50% וגם ל80% או ל100%, היינו לוקחים את הכדור המר וממשיכים הלאה ולהשקיע בלקוחות שלנו, אך במהלך הסוף שבוע האחרון סיפאנל הציגו את המחיר החדש שהם הולכים לבצע, אותו מנגון של מכירות יש בדומה לפלסק אך בפלסק כרגע יש חבילה לספקי אחסון הכוללת ללא הגבלת דומיינים או משתמשים, אך מה שסיפאנל עשו, פגעו גם בבעלי האחסונים הקטנים, גם הבינוניים וגם הגדולים עם העלאת המחירים שלהם, למעשה המודל החדש הוא מודל מכירות פר משתמש בסיפאנל, זאת אומרת 45 דולר לעד 100 חשבונות סיפאנל בשרת. זאת אומרת 0.45 דולר לחודש לכל משתמש בשרת הסיפאנל עד 100 משתמשים, ומעל 100 משתמשים, תוספת מחיר של כ 0.2 דולר לחודש לכל משתמש נוסף, לצורך העניין הסכום לא נשמע גבוהה אך הוא כן, מהסיבה הפשוטה, קודם כל זאת חדירה לפרטיות של ספקי האחסון כיצד הם משתמשים בתוכנה שלהם, בסופו של יום סיפאנל פשוט נותנת ממשק ניהול פשוט יחסית ללקוח הקצה וגם למנהלי השרת, אך לא מעבר לכך, זאת אומרת שאנחנו לא לוקחים שום משאבים והאתרים שלכם לא לוקחים שום משאב שרת מסיפאנל, אלא הכל רץ מהשרת שלנו, כל התוכנות שסיפאנל למעשה משתמשים ומציעים הם Open Source כמו מסד הנתונים או Apache או תיבות המייל של Exim וכו' הכל מערכות Open Source, שיושבות לוקאלית על השרת של הספק אחסון ואינם קשורות לסיפאנל מעבר לעדכונים שאותו ספק תוכנה מבצע או תיקון באגים שסיפאנל גרמה לתוכנה אצלה.

אז כן סיפאנל שווה יותר מ- 45 דולר לחודש! והיינו משלמים גם מחיר כפול מכך, ללא בכלל לערב אתכם הלקוחות, והכל היה נשאר כפי שהוא. אך המודל החדש של סיפאנל? פשוט לא הגיוני! הזעם עצום מכל ספקי האחסון בארץ ובעולם!

שימו לב הדירוג של cPanel היה 4.6 ביום שישי, לאחר העלאת מחירים הדירוג שלהם פשוט ירד ל2.4 המון ספקים ולקוחות קטנים זועמים על סיפאנל!

קצת מהביקורות בפייסבוק -

וזה כמובן רק קצה הקרחון! המון זעם של לקוחות של סיפאנל ותוכלו לקרוא עוד כאן - ביקורות על סיפאנל

וכמובן שזה לא הסוף! אלא המון פורומים ברחבי העולם ואתרי רושמים כתבות על המקרה! 

למעשה סיפאנל נכנסים לכיס של הספקים יותר מדי, כן כל הספקים ציפו להעליית מחירים של סיפאנל אך לא ברמה של לשלוט בספק אחסון אחד הכתבות בתחום - 

בטוויטר גם גועשים, לאחר סוף שבוע שלם ללא מענה מסיפאנל, למעשה קיבלנו "תשובה" של לקבל פידבק חצוף מהספקים -

בין השאלות -

כמה אתם מרווחים בתור ספקי אחסון?

כמה מהרווח אתם חושבים שאנחנו צריכים לקחת לכם?

כמה זה משפיע עליכם?

 

למעשה השאלות שלהם לא מראות שום מחשבה של ירידה מהרעיון שלהם, והם חושבים שמגיע להם נתח מכל אתר שיש בשרת! שזה אבסורד, ודוגמה שראינו שמישהו שהשווה את סיפאנל שהיא בסך הכל "תוכנה" ולא מתחשבים בזה שסיפאנל אינו מוצר שלם כלל ואינו קרוב למוצר שלהם בכלל!

סיפאנל דורש תוסף גיבויים שהרישיון שלו עולה כסף חודשי

מתקין אוטומטי - רישיון שעולה כסף חודשי.

אנטי וירוסים - עולים כסף חודשי.

חומות אש - עולים כסף חודשי.

שרת גיבוי - שרת בפני עצמו שנועד לצורכי הגיבוי.

תמיכה - התמיכה של החברות אחסון בלקוחות שלהם.

ניהול השרת - הזמן של ניהול השרת ורוב הספקים גם משלמים לצד ג' על מנת להיות בטוחים בכל זמן שניתן בלי קשר לניהול שרת של הצוות שלהם.

משכורות - המשכורות של העובדים באותה חברה.

פורטל לקוחות - מערכת שבעצמה עולה כסף חודשי.

ניהול משאבי שרת - התאמת משאבי שרת לכמות המשתמשים

עמלות חברות סליקה - כמובן שבכל תשלום שאתם מבצעים גם החברות סליקה לוקחים נתח מהסכום עצמו.

למעשה זה כמו שוורדפרס תתחיל לחייב אתכם על כל תוסף פעיל שיש לכם באתר, או הדוגמה הכי פשוטה מיקרוסופט יתחילו לגבות ממכם כסף אחרי X שעות בשימוש במחשב האישי שלכם, למעשה סיפאנל היא רק תוכנה שמסתמכת על המון תוכנות שלא קשורים אליהם חוץ מניהול קל של אותם אפליקציות עם ממשק גרפי.

לכן הדרישה הרישיונית החדשה שלהם פסולה מהבסיס שלה.

 

למעשה גם אחרי כל הזעם בטוויטר, בפייסבוק בפורומים השונים ובאתרים ומימים ברחבי הטוויטר -

כמו שאתם רואים הקהילה תוססת, אך סיפאנל לא מראים שום הכנעה או בניית מודול מכירותי חדש.

ממדגם שעשינו בקרב הלקוחות קיבלנו תמיכה גדולה למיגרציה על מנת לשמור על המחירים הנוכחיים שלנו.

השלבים למעבר יהיו - 

  1. מיגרציה מלאה של אחסוני מיני
  2. תיאום מיגרציות עם ריסלרים
  3. לקוחות מאחסון אתרים וורדפרס / אחסון אתרים שיתופי יכולים לבחור אם לבצע מיגרציה או לא בשלב זה.

בנוסף לכך, כמו שרשמנו פלסק סביר להניח יעקבו אחר העלאת מחירים של סיפאנל משום שהם בבעלות אותה החברה, בניסיון הגישוש עם פלסק התשובה שקיבלנו היא -

כמו שאתם רואים פלסק מתחמקת מלתת תשובות בנוגע לעלאת מחירים שקרתה בסיפאנל ו"אינם" יודעים מה יקרה איתם.

האם אתם נוטשים את סיפאנל לגמרי?

בשלב הזה, סיפאנל פגעו באמון של כל האחסון ומה אנו בMyHost צופים יחד עם מאות ספקים ומומחים? גם אם סיפאנל יחזרו מעצמם או יבצעו שינוי מחיר לרישיונות שוב למשהו "הגיוני" האמון נהרס, ואין דרך לחזור בכך. התדמית שלהם נהרסה בין לילה. למעשה מה שאנחנו רואים המון ספקים כבר התחילו מיגרציה לפאנלים אחרים, רבים מחכים שהרישיון התקופתי שלהם יגמר ואז לבצע מיגרציה, אז מה צפוי לסיפאנל? נטישה של המון ספקי אחסון, אולי פאנלים חדשים יצצו בתחום, ופאנלים אחרים יגדלו ורק ינצלו את המצב שסיפאנל עשתה בשבילם, עם קידומי מכירות ושיפור הפאנלים האחרים, או בקיצור מוטיבציה לתחרות שנוצרה כעת.

למעשה אנחנו נתחיל נטישה מהירה חלקית כעת, וגלובאלית לאט לאט, משום שסיפאנל הוכיחו שלא אכפת להם מספקי האחסון והדבר היחיד שמעניין אותם זה "כסף", נכון לעכשיו החבילות אחסון אתרים הרגילים שלנו ואחסון וורדפרס הם היחידים שאנו נציע עבורם את הפאנל של סיפאנל,  כרגע אחסוני מיני הראשונים שיעברו מיגרציה לשרת המשודרג והחדש שלנו עם DirectAdmin, משם אנחנו נתאם עם ריסלרים מעברים, משום שמסקר קטן שעשינו בקרב ריסלרים הם מסרבים לשלם כסף על כל משתמש בשרת, ומעדיפים את המיגרציה עצמה.

ייתכן ואנחנו נמשיך להציע חבילות ריסלר על גבי WHM/cPanel אך עם הגבלות משתמשים ותוספת מחיר על כל X משתמשים.