מה זה תעודת SSL?

אז מה זה תעודת SSL?

מה זה תעודת SSL? כיום הביקוש לתעודת SSL (פירוש המילה:Secure Socket Layer) הולך ועולה, בין אם זה לקידום האתר(מנועי חיפוש כמו Google,Yahoo,Bing)ובין לאבטחת האתר והצפנתו, ולתת לגולש תחושת ביטחון ושידור אמינות.SSL הוא פרוטוקול HTTP שנקרא HTTPS המצפין את התקשורת בין האתר לבין הגולש באתר ומאפשר תקשורת מאובטחת ביניהם.פרוטוקול HTTP בד"כ נמצא על פורט 80, ופרוטוקול HTTPS בד"כ נמצא על פורט 443.  

מי צריך SSL?

כל בעל אתר שהאתר שלו מכיל מידע רגיש שמעובר בין הדפדפן לשרת למשל: חנות, סליקת אשראי, דפי תשלום,דפי אזור אישי המכילים פרטים אישיים כמו בנקים, חברות ביטוח, ביטוח לאומי וכו'.  

מה SSL עושה?

מה הם שלבי ההצפנה שSSL עובר לפני שהוא מגיע לגולש המנסה להכנס לאתר שלכם דרך הדפדפן:1.  הוא מאמת שהשרת שאליו אתה מנסה להתחבר הוא אכן השרת הנכון ופרטי הדומיין הרשומים בתעודה זהים לפרטים הרשומים בשרת.
2. SSL יוצר תקשורת מאובטחת, על ידי הצפנת כל המידע המועבר בין דפדפן האינטרנט של הגולש הנכנס לאתר לבין השרת של האתר(רוב הדפדפנים תומכים בפרוטוקול HTTPS). שני הצדדים מקבלים מפתח שיחה משותף(כמו סיסמה).   

כיצד ניתן לדעת אם האתר מאובטח?

כאשר אתם נכנסים לדף באתר,במיוחד חשוב להקפיד בדפי תשלום בדקו האם מופיע //:https בשורת הכתובת והאם בצד האתר יש מנעול ירוק.

אם מופיע הסמל הירוק,הדפדפן מזהה את האתר כמאובטח. כדי לזהות את שיטת ההצפנה, מקמו את הסמן מעל המנעול. תופיע תווית קטנה, שבה כתוב סוג האבטחה.

לדוגמה:

" width="361" height="330

האם SSL משפיע על קידום אתרים?

התשובה היא כן, פרוטוקול HTTPS הולך ותופס תאוצה, לצד רכיבים נוספים לקידום אתרים, כרכיב משמעותי במוניטין האתר באופן שבו הוא נתפס ומוצג על ידי גוגל(Google).ניתן לקרוא כיצד גוגל מתייחס לתעודת SSL במאמר הבא: HTTPS כסימן דירוג גוגל מחשיבה את העובדה שיש לכם SSL באתר – הניתן לזיהוי במבנה הכתובת לדוגמה https://example.co.il – כסימן לשיפור הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש. כך שגם אם אתם לא מציגים מידע רגיש באתר או הזנת פרטי כרטיסי אשראי(סליקה), יש חשיבות בהתקנת SSL בכל אתר.  

מסקנות

למדנו במאמר הבא מהו תעודת SSL וכיצד תעודה זאת פועלת, שלא רק אתרים המכילים מידע רגיש, או בעלי סליקה זקוקים לה, אלא פרמטר חשוב מבחינת הגולש מבחינת קידוםהאתר במנועי החיפוש השונים.אנו ב MyHost מציעים חבילות אחסון אתרים אשר תומכות בהתקנת תעודות SSL, ומציעים תיאום עם נציג וליווי בהתקנת תעודת SSL ללא כל עלות.

האם אהבתם את המאמר?

אודות המחבר Dean

שמי דין חלק מתחביביי, הם ציור, עריכת ווידיאו ובדיקות QA עבור חלק מבתי התוכנה הגדולים ביותר עבור ספקי אחסון אתרים.

שווה לקרוא

מדריכים

איך לבחור שם לעסק?

  • Dean
  • 7 דקות

איך לבחור שם לעסק?1. הסתכל על חברות אחרות כדי לקבל השראה אבל אך אל תעתיק אותם או מהם.יש להסתכל על חברות אחרות שכבר נמצאות בשוק ולקחת השראה מהם. עם זאת, אל תעתיק שמות עסקיים אחרים מכיוון שהדבר עלול...

מדריכים

למה אתה צריך לשדרג ל PHP 7?

  • Dean
  • 2 דקות

למה אתה צריך לשדרג ל PHP 7? ביצועים ואבטחה הם שני ההיבטים החשובים ביותר של תהליך פיתוח אתר. כמובן, יש דברים חשובים אחרים לשקול, כגון נישה אתה נמצא, התוכן שאתה מציג את המבקרים, את העיצוב של הפרויקט...

מדריכים

בניית אתרים לעסקים קטנים - איך לבנות את האתר שלך בתקציב נמוך

  • Dean
  • 7 דקות

בעל עסק קטן? חושב על לפתוח אתר אינטרנט? מבולבל מכל מה שקראת ברשת? הכנס למדריך שלנו והבן איך לבנות אתר וורדפרס וכל מה שידרש ממך כדי להראות נוכחות ברשת ולהבין איך בניית אתרים לעסקים קטנים - איך לבנות את האתר שלך בתקציב נמוך...